Reacties

Verloren en verdwaald in Rotterdam — 3 reacties

  1. Geachte mevrouw Cornelis / Beste Louise,

    Erg vervelend dat u, na eerder al uw portemonnee kwijt te zijn geraakt, vervolgens niet adequaat en eenduidig van de juiste informatie bent voorzien.

    Het klopt dat de gemeente Rotterdam geen mogelijkheid biedt om te matchen via de landelijke site. Navraag leert dat ook andere steden die mogelijkheid van melden via de landelijke site niet bieden. We onderzoeken of het mogelijk is om op een andere manier wel verloren voorwerpen te gaan melden.

    Helaas was dit kennelijk niet bij de politie bekend toen u hen benaderde. We zullen dit daar opnieuw onder de aandacht brengen en ook de collega’s van 14010 en de Stadswinkels daar op wijzen. Daarnaast zullen we dit nadrukkelijker vermelden op onze website.

    Ook zullen we de eigenaar van de landelijke site verzoeken om duidelijk(er) aan te geven dat melden van verloren voorwerpen daar niet mogelijk is. En verzoeken hem ook niet meer te verwijzen naar de gesloten Stadswinkel in Overschie.

    In Rotterdam is het mogelijk om op 13 locaties de gevonden goederen in te leveren. De veelheid van locaties is gedaan om het voor de Rotterdammer eenvoudiger te maken. De goederen worden dagelijks aangeleverd bij het depot Gevonden voorwerpen waar de voorwerpen in een systeem gezet worden met foto en een globale beschrijving. Zodat deze o.a. zsm op de landelijke site geplaatst kunnen worden. Het adres van depot Gevonden voorwerpen (tevens ook Fietspunt) is Schuttevaerweg 150 (ingang Industrieweg), 3044 BB in Rotterdam. Openingstijden depot: maandag t/m vrijdag 8.00 – 16.30 uur.

    U kunt via de landelijke site dagelijks kijken of uw portemonnee ondertussen al gevonden is. We hopen voor u op een eerlijke vinder.

    Met vriendelijke groet,

    Eindredactie Rotterdam.nl / beheer Twitteraccount @rotterdam

  2. Fijn dat de gemeente reageert en mijn verhaal serieus neemt. Bovendien is mijn portemonnee terecht: afgeleverd bij het in mijn post genoemde Prachthuis. Hoera!

    Maar…. níet bij een stadswinkel dus, gelukkig, want dat was een stuk verder fietsen geweest. Dus niet zoals bij de gemeente bekend is – maar weer wel op het plaatselijke politiebureau. Dat blijft hoe dan ook heel erg verwarrend! (Overigens worden vanuit het Prachthuis de spullen wekelijks naar het depot gebracht, begreep ik).

    Het blijft dus niet bepaald eenduidig, en de reactie gaat volgens mij voorbij aan mijn probleem met alle onduidelijke en onjuiste informatie op de gemeentelijke websites.

  3. Beste mevrouw Cornelis,

    Fijn om te vernemen dat u uw portemonnee weer terug heeft! Zoals hierboven getracht aan te geven werken we ook aan het verbeteren van de informatie over dit onderwerp. Door een aantal aanpassingen moet de info eenduidiger worden voor Rotterdammers. Dank voor uw meldingen en kritische blik, daar leren we graag van. Heeft u in de toekomst mogelijk nog meer verbeterpunten, zie dan svp ook deze pagina: http://www.rotterdam.nl/klachtenmeldingen

    Met vriendelijke groet, eindredactie Rotterdam.nl

Laat een antwoord achter aan Eindredactie Rotterdam.nl / beheer @rotterdam Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>