Snelle pitch
Vorige week had één van mijn trainingsdeelnemers (dank, Ron!) een filmpje van Forbes bij zich met uitleg over hoe je iets piramide-achtigs kunt gebruiken om in 15 seconden te pitchen.Hij liet het aan het eind zien aan de groep, als leuke afsluiting van de trainingsdag.
Het is een mooi voorbeeld, knap gedaan. Het is net niet helemaal echt piramidaal omdat de hoofdboodschap niet overkoepelt en daardoor de relatie met het niveau eronder eerder associatief is dan strikt logisch, maar het is dan ook reclame en geen zakelijke tekst. Eigenlijk is van reclame de hoofdboodschap altijd ‘koop dit product’, maar zo breng je het nooit natuurlijk.
Knap is om in zo’n korte tijd zo veel wezenlijks te zeggen. Het lijkt me voor een klant zelfs ietsje overdonderend als je dit verhaal over je heen krijgt als je de winkel binnenstapt!
Reacties
Snelle pitch — Geen reacties
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>